Via Claudia Augusta na kole

TERMÍN:  9. – 16. 6. 2018 (8 dnů)

CENA: 5 800 Kč + max 120 € 7x ubytování kemp nebo max 170 € 7x ubytování v chatce (platí se na místě)

V ceně je doprava osob a materiálu, doprovod mikrobusu během celé cyklotrasy, transport osobních věcí, zajištění noclehů,  polní kuchyně, program, mapky, DVD z cesty.

V ceně nejsou  vstupy.

Via Claudia Augusta – pár slov z minulosti

OBTÍŽNOST: střední

Vraťme se v čase o 1000 let zpět a vydejme se na kole po šlépějích římských legiií, po tehdy jediné cestě přes Alpy, kterou se tenkrát bylo možné dostat od Benátek do údolí Dunaje. 

Přes tři země vede už od roku 47 n.l. cesta, která spojovala Adrii s bohatými krajinami severně od Dunaje. Postavili ji Claudius a Augustus  a byla to po staletí jediná cesta přes Alpy, než byl objeven pohodlnější Brenner. Původně to byla vojenská, později obchodní cesta, dnes na ní vládnou cykloturisté. Nad stezkou, sledující tok Lechu, Innu, a Adiže trčí  horské velikány Zugspitze, Silvretta a Ortler. .

Lidská sídla, kudy stezka vede, nejsou o nic méně lákavá, než zmíněné přírodní unikáty. V Lansbergu, svoji jízdu začneme, přes Füssen, nejznámější německé zimní středisko. Následuje pohádkový zámek Neuschwanstein, pod horským sedlem pak zámek Fernstein,  městečko Tschars a hrad Juval, kde už od roku 1983 žije Messner, jihotyrolské Merano, ráj kanoistů na divoké vodě a konečně Bolzano, místo posledního odpočinku ledového muže Ötziho. Z Bolzana vede naše cesta krajem hradů, zámků a také častých povodní. Jablečné plantáže jsou častější, než víno. Město Salurn, italsky Salorno je jazykovou hranicí mezi Osttirol a opravdovou Itálií. Za hřebenem Brenta je už lyžařské středisko Madonna di Campiglio a když projedeme Trento, město věčných italsko- germánských bojů,  za kopcem se už rozlévá Lago di Garda.

 

IDEÁLNÍ PRO RODINNOU DOVOLENOU – ubytování možné v chatkách a podpora mikrobusu na všech cyklotrasách.

 

 

 

PROGRAM ZÁJEZDU:

1.den  V 8.00 odjezd z Brna, Vikingtour,  Sokolská ul., přes Linz , Salzburg, Rosenheim, München do  Landsbergu.

2.den Krátká prohlídka staré části Landsbergu, zajímavé muzeum obuvi. Odpoledne podél řeky Lech parkovými úpravami a kolem starých mostů s možností osvěžení chladnými vodami Lechu na oblázkových plážích. Rovinatá etapa do Rosshaupten. Před městem uvidíme jeden z mála původních milníků. ( 72 KM)

3.den     Z Rosshaupten  pokračujeme stále po břehu jezera Forggensee do Füssenu, města zimních sportů, ale také zámků Hohes Schloss a především i pohádkového Neuschwanstein a Hohen Schwangau. Za městem začíná stezka stoupat do městečka Reutte  kolem kláštera Ehrenberg a soutěskou s muzeem  „Po stopách rytířů“ do oblasti Zugspitze Arena, nejvyššího vrcholu Německa. V osadě Bieberwier začne už stezka doopravdy stoupat k pevnosti Fernstein a do sedla Fernpass ( 1250 m n.m.). Odtud už pohodlně dolů do městečka zvláštního názvu Nassereith, kde v revolučních dobách hledal úkryt císař Ferdinand I. ( 70KM)

Schloss-Neuschwanstein-erleuchtet-im-Herbst4.den  Z Nassereith dojedeme krátce do městečka Tarenz, zajímavého zámeckým pivovarem. Do většího města Imst už je nedaleko a potěší nás nejdelší kolejovou alpskou dráhou  3,5 km, moderní lezeckou halou a propastí s vodopádem Rosengarten. Z Imstu klesá cesta do údolí ledovcové řeky Inn. Převážně loukami, kolem zříceniny Kronburg  a propasti Kronburger Schlucht do Landecku mezi Rakouskem, Švýcarskem a Itálií. V Landecku stojí význačný zámek nebo snad hrad, spojený s císařem Maxmiliánem. Odtud už kolem Innu , archeologické centrum Fliess a možnost návštívit romantickou hospůdku pro 8 hostů, kterou provozuje česky hovořící domorodec, který u nás nikdy nebyl. Do Pfundsu  do kempu na břehu Innu. Rovinatá etapa. ( 85 KM)

5.den  Z Pfundsu přes švýcarskou celnici po lesní asfaltce vzhůru do lyžařského střediska Nauders  se zámkem, pevností, kostelem a spoustou obchodů a potom do nejvyššího bodu naší cesty, do sedla Reschenpass ( 1500 m n.m.). Odtud se už otvírá pohled do Itálie, i když obyvatelé se stále za Italy nepovažují. Tato část Alp si říká Südtirol Zcela novou, dost příkře padající cyklostezkou kolem hradů, zámků, bunkrů z obou válek starobylými vesničkami do údolí Adiže s výhledy na velikány jižních Tyrol. Ve vesničce Mals mají několik  kostelů a Veselou věž . Nad městečkem Schludern/ Sluderno shlíží ze svahu nejkrásnější renesanční zámek jižních Tyrol Churburg. Odtud už je jen 6 km do Prad/Prato am Stilfersjoch v horském národním parku. ( 55KM )

6.den   Jablečnými plantážemi do městečka Tschars, kde můžeme navštívit hrad Juval, letní sídlo R. Messnera a muzeum tibetských artefaktů. Komu by to nestačilo, může se podívat  ještě zámek Dornsberg na pravé straně doliny a stometrový vodopád Partschinser. Následuje impozantní sjezd mnoha serpentinami do Merana. Merano je velké město a pokud není speciální zájem, je lépe se mu vyhnout. Stále jablečnými plantážemi a dokonce kolem ovocnářského muzea v Lana do kempu ve Vilpian. V kempu mají zajímavý, ale těžko řešitelný labyrint z keřů. Z pouhá 2€  můžete bloudit až do setmění. ( 71 KM )

7.den    Z Vilpianu si zajedeme na kole na prohlídku Bolzana, vzdáleného 20 km. Zájemci navštíví muzeum ledového muže Ötziho, muzeum moderního umění nebo neobvyklé muzeum škol. Kdo nechce do muzea, Bolzano nabízí impozantní zámek Sigmundskron a nebo se může jen projet po mostech přes Adiži  a dát si vynikající italskou zmrzlinou. Kolem Adiže stále údolím . Krásné renesanční domy v Salurnu / Salorno, kde končí německy hovořící Südtirol a začíná Itálie. Městečko Lavis je už téměř předměstí Trenta / Trient.( 62 KM )

8.den  Krátká prohlídka Trenta, důležitého  bodu  na  středověké obchodní cestě. Nejpůsobovější stavbou je Dóm, ke kterému ze stezky není dál než pár stovek metrů. Odjezd mikrobusem Tarvisio, Klagenfurt, Graz, Wien do Brna, příjezd do 21.00

INFORMACE:

Mikrobusem s přívěsem na kola pojedeme do Landsbergu, kde zahájíme 390 km dlouhou cyklotrasu do slunné Itálie. Pojedeme nalehko a některé úseky jako stoupání do sedel, můžeme překonat mikrobusem. Stejně tak lze mikrobusem případně zkrátit jednotlivé etapy. Zdatným jedincům se naopak nabízí množství variant, jak si trasu prodloužit, ztížit a uvidět tak další zajímavosti. Spát budeme v kempech v chatkách nebo vlastních stanech. Stravujeme se z vlastních zásob s použitím polní kuchyně. Každý den bude možnost nákupu potravin nebo návštěvy osvěžen všeho druhu.

Průměrná délka denních etap je 70 km.